Is de claim 'dermatologisch getest' een marketingtruc?

Cosmetica

Uit onderzoek blijkt dat veel mensen niet bekend zijn met de termen 'dermatologisch getest' en 'natuurlijk product'. De termen geven ons vertrouwen in het product, maar klopt dit eigenlijk wel?

Kennis over claims op verzorgingsproducten

RTL Nieuws schreef een artikel over het onderzoek van dermatoloog dr. Leenarts naar onze kennis over verschillende claims op verzorgingsproducten. Een product met de claim 'dermatologisch getest' werd door 45 procent van de ondervraagden automatisch als een goed product voor de huid gezien. En 36 procent van de ondervraagden denkt dat een product veilig is, zodra ze de claim 'natuurlijk product' zien staan. Volgens dr. Leenarts zijn dit allemaal misvattingen. 

Geslaagde marketing?

"Een 'natuurlijk' product zegt niets over de veiligheid of werking. Ook niet over de veiligheid op allergiegebied", aldus dr. Leenarts. Volgens de dermatoloog is de claim 'dermatologisch getest' niets meer dan een marketingkreet. De testen zijn niet openbaar en vaak is er niet meer dan een simpele huidtest gedaan bij een aantal vrijwilligers. Toch vallen veel mensen voor deze termen. Een geslaagde marketingtruc dus? 

Lees het hele artikel op RTL Nieuws.

Nieuws categorie